FANDOM

thumb|300px|rightthumb|421px|rightThe Witcher היא סדרה בעלת 2 משחקים שהוקמה על ידי CD ProjektRed,עד שנת 2007 The Witcher היה מוכר כסדרת ספרים בעלת 5 כרכים, שהכרך הראשון נוצר ב1990 על ידי אנדרי סופקופסי ובשנת 2008 הספר הראשון תורגם לאנגלית. The Witcher הוא משחק תפקידים שנוצר בשנת 2007 וזכה להאדה רבה בקרב הגיימרים. ברוב אתרי הגיימרים המשחק זכה כמשחק השנה ומשום כך CD ProjektRed החליטו להוציא גרסא חדשה, גרסאת "משחק השנה" שכללה הרחבות של משימות ושיפורים למשחק.

עלילה

המשחק מתחיל בוידאו שבו רואים איך "המכשף" גראלט מרפא את הבת של המלך פאלטאסט המלך של הממלכות הדרומיות הנקראת אדה שנדבקה במחלה שגרמה לה להפוך למפלצת נוראה,בשם סטירגה, בעיקרון הוידאו בא להראות לנו את עבודתו של "המכשף".

בוידאו רואים שגראלט משתמש בבוגד שהטיל על אדה את הכישוף כפיתיון להוציא את הסטריגה החוצה, אחרי שהמפלצת הורגת את הבוגד,גראלט נלחם בסטריגה בקרב מלהיב, גראלט מצליח להפחיד את הסטריגה ורואים זאת שהיא מייללת ובורחת,גראלט נכנס לקבר שנמצא באחד הבתים כדי לנוח ללא הפרעה מהסטריגה... ובבוקר הסטריגה חוזרת ליהיות שוב בת אדם ורואים אותה שוכבת על הרצפה מעולפת אך שגראלט מתקרב עליה היא פוקחת עינים וסורטת את המסך עם הציפורנים של הסטריגה והמסך הופך ליהיות שחור.

גראלט מכשף שהשתתף במלחמה הגדולה,כעבור 5 שנים נתקל בבעית זיכרון כל שהיא ולא זוכר את האירועים שקרו, ומתעורר במקום שבו היה שדה הקרב ושני אנשים מטירה "קאיר מורן" לוקחים אותו לטירה ושם הוא פוגש את "טריס מריגולד",לאחר מכן הטירה התוקפה על ידי כנופיית שודדים בשם "סלמנדרה" שמונהגת על ידי פושע גדול בשם "פרופסור" ומכשף בשם סובולה שהשטלת על מוחה של מפלצת ענקית בצורת גמל שלמה,ועוד מכשף בשם אזאר ג'ייבד, המכשפים והקוסמת טריס מריגולד מצליחים לחסל את המפלצת ואת סובולה אך הפורפסור ואזאר ברחו לאחר שהרגו אחד מהמכשפים וגנבו מוטגנים מיוחדים שהומצאו בשביל "לרפא" את המכשפים ולהוציא את המוטנט שיש בתוכם ולהפוך אותם חזרה לבני אדם רגילים או להפך.

אחרי שגראלט מוצא מרכיבים לשיקוי שירפא את טריס מהפצעים שחוותה בקרב נגד אזאר,גראלט ושאר המכשפים וטריס שורפים את גופותו של לאו,שנהרג על ידי הפרופסור וכל אחד מהמכשפים פונה לכיוון אחר כדי למצוא עוד מידע על "הסלמנדרה". והוחלט שגראלט ילך דרומה, לעיר ויזימה איפה שהמלך פאלטאסט נמצא בגלל שעשה עבורו טובה והציל את ביתו אדה.

ובדרך לויזימה הוא נתקל בכפר קטן בפאתי העיר ויזימה ושם הוא פוגש ילד בעל מתנה קוסמית בשם אלוין וחברה ישנה שלו, שאני, שהוא אינו זוכר אותה.

גראלט מגלה שויזימה תחת הסגר,ומגלה על הלוחמים שנלחמים נגד המפלצות "מסדר הורדים הבוערים" נגד ה"סנאים" לוחמים שגזעם הוא אלף,גמד,ועוד גזעים אחרים שאינם אנושיים שנלחמים למען חירותם.

על ידי התערבות בדברים אלה ואחרי קונפילקטים רבים שמתרחשים בכפר ואחרי סילוק רוח שנראת כמו זאב שתוקפת אנשים תמימים בלילות, גראלט מצליח לקבל הרשאה ולהיכנס לויזימה אך רק ועוד הוא נחשב כאסיר ונמצא בכלא.

גראלט מתעורר בכלא ובעד שחרורו הוא מתנדב להרוג את המפלצת שמסתובבת בביוב של ויזימה ושמה קוקאטריס,בביוב הוא מוצא אביר מהמסדר "הורדים הבוערים" ושמו הוא סיגפריד לא רק שהוא עוזר לגראלט להביס את הקוקאטריס אלה גם עוזר לו למצוא בלש פרטי שיעזור לגראלט עם הסלמנדרה,רוב השלב השני גראלט מחפש את רמזים לסלמנדרה וחקר רצח שהסלמנדרה ביצעו ומוצא שהמנהיג שלהם הוא קוסם ומבין שהמנהיג הוא בעצם אזאר ג'ייבד שפלש לקאיר מורן,אך אחר כך מגלה גראלט שג'ייבד רצח את הבלש הפרטי של גראלט, גראלט הורה לפתוח טירה ישנה משום שבטוח הטירה יש ספר מיוחד שיעזור לו נגד הפרופסור ואזאר ג'ייבד אך רגע אחרי שגראלט פותח את השער של הטירה ללא ידיעתו של גארלט אזאר ג'ייבד והפרופסור היכו אותו מאחורה ולאחר שגראלט התעלף הם ברחו עם הספר.

גראלט מתעורר ומגלה שהוא נמצא בחדרה האישי בויזימה של טריס מריגולד,ברבעון העשיר של ויזימה, בהמשך הפרק השלישי גראלט חושף את מחבואם של הסלמנדרה וביחד עם זאת גראלט מגלה עוד על הכוחות המיוחדים של אלוין הילד מפאתי ויזימה ואם זאת טריס הביאה לאלוין שרשרת שתדכא את הכוחות שלו כדי שאלוין לא ישלוט בכח שלו ללא רצונו,אך גם מוצא את עצמו בקונספירצית זיוף חותמות המלך פאלטאסט, במשך הזמן גראלט מוזמן למסיבה של אנשי הממשלה והעסקים של ויזימה ושם הוא מוצא את ביתו של המלך,אדה שמציאה לו לקיים מערכת יחסים מינית איתו אך הוא מסכים או מסרב -תלוי לבחירתך, ובחדרה הוא מוצא מכתב שמקשר בין אדה לסלמנדרה ובאותו זמן השרשרת של גראלט התחילה להתלתל מה שאומר שהוא נמצא בקרב אוייב.

גראלט לבסוף תוקף את מחבואם של הסלמנדרה בויזימה בעזרתם של המסדר "הורדים הבוערים" או ל"סקוייטל" שמם של האלפים- תלוי לבחירתך,במשך הקרב ג'ייבד מפריד בין גראלט לעוזריו אך גראלט ממשיך אחרי גייבד והפורפסור למרות הכל לאחר מכן גייבד פותח שער מימדי ובורח אך הפרוספור נמצא עוד בקרב גראךט שנלחם בו,שמוביל למהרה ששם מלכת עכבישים אוכלת את הפרופסור וגראלט בורח, אך מלכת העכבישים רודפת אחריו וגראלט מעייף אותה בזה שהוא מנפץ שמבני עצים שהיו במהרה עד שלבוף גארלט מפיל עליה מבנה עץ ענקי והורג אותה, ובחוץ גראלט מוצא את אדה שאיתה שומרים ממלכתיים שיעצרו את גראלט כדי להסתיר את הכישלון שלה בפעם הקודמת ועדיין לנסות להרוג אותו,טריס מריגולד מוציאה אותו המצב ושולחת את גראלט לצד השני של וזימה,אל נהר ענקי וכפר קטן.

בצד השני של ויזימה גראלט מוצא את דאנדליין חבר ויתק,אך גראלט לא זוכר אותו,ובואותו נהר גראלט ודאנדליין מגלים שיש מערכות יחסים לא יציבות בין התושבים,בין תושבי הכפר ל"תושבים" המימיים בנהר.

באמצע המשא ומתן שגראלט מנסה לפתור בנהר ויזימה המלחמה בין ה"סקוייטל" לבין "מסדר הורדים הבוערים" מגיע לנהר ושם גראלט יכול ליהיות נטרלי ולא להתערב ביניהם או לעזור לאחד מקבוצות-תלוי לבחירתך,בכל מקרה אלוין שנשלח עם גראלט לנהר ויזימה נעלם לתוך שער מימדי,ולאף אחד לא היה מושג מה קרה באותו רגע,לאחר מכן גראלט ודאנדליין החליטו לחזור לעיר ויזימה.

בויזימה המלך פאלטאסט חזר ולקח חזרה אליו את השליטה על הממלכה שהייתה בשלטונה של ביתו, אדה,אך באותו הזמן פרצה מלחמת אזרחים נוראית,ה"סקוייטל" התחילו מרד וזה השפיע על כך שההמסדר "הורדים הבוערים" התחילו להרוג תושבים שנחשבים כלא אנושיים התפקיד של גראלט בקטע הזה הוא לעזור או ל"ורדים הבוערים" או ל"סקוייטל" או לעזור לשאני לקחת את הפצועים לבית חולים,ובאותו זמן לרפא שוב את ביתו של המלך אדה מליהיות סטריגה או שהפעם תוכל להרוג אותה-תלוי לבחירתך.

פאלטאסט מגלה על מקום המחבוא של ג'ייבד ואומר לגראלט גראלט מקים מארב על המקום המחבוא של ג'ייבד, שם גראלט לבסוף הורג את ג'ייבד,אך גם מגלה שאומן ההנהלה של המלך בגד במלך והוא זה שהיה אחרי על תנועות הסלמנדרה.

המלך מבקש מגראלט להרוג את האומן הנהלה ומבקש ממנו עזרה במרד שקיים עכשיו בממלכה שלו, מי בעצם האשם המלחמה,פה גראלט יכול להגיד שה"סקוייטל" אשמים (שמשאיר את גראלט עם המסדר) או מסדר ה"ורדים הבוערים"(שמשאיר את גראלט עם ה"סקוייטל") או בכלל להגיד ששניהם אוייבים של הממלכה (שמשאיר את גראלט עם טריס מריגולד)-תלוי לבחירתך,ולפי בחירה גראלט לוקח איתו את עוזריו והולך לצוד את אומן ההנהלה.

גראלט הולך למצודה של המסדר ושם משאיר את חבריו הפצועים או לעשות תחבלוה לטריס שלא תבוא ותפגע, בתוך המצודה הוא מוצא את האומן ההנהלה ששם הוא מנסה לשכנע את גראלט את הכרח של מה שהוא ניסה לעשות ואת "התכנית הגדולה" שלו ומספר לו איך הנבואות ומרות שהעולם יחזור לבסופו של דבר לעידן הקרח והפתרון היחדי של האנושות הוא לברוח לדרום ולכן הוא גנב את המוטגנים כדי ליצור שומרי ראש מוטנטים וחזקים שיגנו על האנושות בדרך לדרום כדי שאנשים לא יפגעו וימות מהמפלצות האורובות בדרך, אך גראלט לא מאמין לו למרות שהוא הסיר מבט וחשב על זה,ובאותו רגע אומן ההנהלה מקים אשליה של אותו עתיד שהוא דיבר עליו וגראלט מוצא את עצמו בשממה מקפיאה וקרחית והאומן ההנהלה נעלם, גראלט מסע חיפוש אחריו נלחם במפלצות קרח שהם בעצם האבולוציה של מה שיקרה לאנושות ומבהמשך מסעו הוא מוצא חלק מחבריו שיעזרו לו או יפגעו בו,לאחר שגראלט מוצא והורג את אומן ההנהלה,האשליה נעלמת והוא חוזר למצודת המסדר,שם הוא מגלה שעל צווארו של אומן האשליות יש את אותו שרשרת שטריס נתנה לאלוין.

בסוף,מראים וידאו שהמלך נותן לגראלט כסף על העזרה וגראלט הולך אך משום מקום מתנקש רץ לכיוון המלך וכך גם גראלט והמתנקש מנסה להרוג את המלך וגראלט התערב ונלחם נגדו אחרי שגראלט הורג את המתנקש הוא מוריד ממנו את המסכה ומגלה שיש לו תכניים מיוחדים,טכניים של מכשף,ומי פה המשחק מוביל למשחק השני של הסדרה The Witcher 2 : Assassins Of Kings

משחקיות

המצלמה של המשחק יכולה לבוא משני כיוונים אחת מלמעלה בסגנון Diablo והשנייה היא "מעבר לכתף" כמו רוב משחקי התפקידים מערכת הקרב במשחק היא שונה משאר משחק התפקידים השחקן יכול לבחור בין 3 סגנונות קרב וכל אחת מהסגנונות מתאים לאוייבים מסויימים: לאוייבים גדולים וחזקים יש את הסגנון "Strong style". לאוייבים נמוכים ומהירים יש את הסגנון "Fast style". ואם יש מסביבך מלא אוייבים יש הסגנון "Group style". תמיד תוכלו לשנות בכל נקודה את הסגנון לחימה אך לגראלט יש רק 2 חרבות עיקריות שתוכלו לשפר או להחליף אותם במשך המשחק. אחת למפלצות ואחת לבני אדם. למפלצות זוהי החרב שעשויה מאבני סילבר, החרב השנייה עשויה מברזל שהיא לבני אדם בזמן הקרב השחקן יכול לגרום לגראלט להשתמש בקומבואיים חזקים יותר מהקומבואים הרגילים.

אלכימיה היא אחד מהנושאים החשובים במשחק היא יכולה לגרום לרפא את גראלט לזמן ממושך כמו 10 - 15 דקות ועם כך גם יש שיקויים שיכולים לגרום לגראלט לראות בחושך ועוד המון שיקויים שכל אחד והיכולות שלו. גראלט יכול ללמוד שיקויים ממגילות וניסויים בזמן שהוא עושה מדיטציה ליד אש או בתוך פוננדק אך בנוסף שהשיקויים מרפאים ומחזקים יש גם שיקויים של ניסויים שלפעמים יכולים להרעיל את גראלט לכמה זמן, גראלט יכול ליצור גם שמנים שיעזרו לו לחזק את חרבות שלו משמעותית ובנוסף לזה גראלט יכול ליצור פצצות ושיקויים מתפוצצים.

לגראלט יש "סימנים" מן כשפים מיוחדים שהוא לומד מאבנים שממקומים במשחק סך הכל יש 5 סימנים שאותם יהיה אפשר לשדרג כמו כל מערכת הקרב במשחק על ידי עליה ברמות ולחזק כשרונות מסויימים.

במשחק יש מערכת "זמן ומעשה" הכוונה בכך שיהיו החלטות שגראלט יקח על עצמו שתשנה את כל אופן המשחק לחלוטין לסגנון משחקיות שונה לגמרי אם בחרתם בחירות שונות מהפעם הקודמת ששיחקתם תוכלו לשחק את המשחק אחרת.

מנוע המשחק

The Witcher מונע על ידי המנוע Aurora Engine של החברה BioWare שנבנתה בשביל משחקים כמו The Witcher לשחקן יחיד.

לפי איך שאומרים מעצבי המשחק המשחק נבנה בדיוק כמו שהם חשבו שיבנה כל מה שהם רצו הם הצליחו להכניס למשחק וכתוצאה מכך יוצרי המשחק יוכלו לבנות איזה משחק שרק ירצו עם המנוע שהשתמש לThe Witcher .

המנוע גורם לכל דבר שהם יבנו לאור וצל אמיתיים ומושלמים ובגלל זה היה להם זמן לעשות אווירה כל כך טובה וענקית עם המון מקומות לחקור ולראות המנוע מאפשר גם מעגל יום לילה שלא הרבה משחקי תפקידים כמו The Witcher תמכו בו ואיפשר תפיסת תמונה כמו שצריך ללא תזוזה לא רצויה ובאגים נוראים בתזוזות הגוף.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית